Postępują prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Pomimo trudnych warunków pogodowych wykonawca zakończył prace branżowe i drogowe na ul. Skłodowskiej, co pozwala na rozpoczęcie od najbliższego poniedziałku (1 grudnia) kolejnego etapu robót.
W ciągu ul. Skłodowskiej wykonawca zrealizował roboty związane z budową kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także prace przy wymianie warstw konstrukcji drogi wraz z ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników. Po zakończeniu tych robót, w przyszłym tygodniu przywrócony zostanie ruchu dwukierunkowy.
Podobnie jak na ul. Wyszyńskiego, wiosną zostanie ułożona ostatnia warstwa bitumiczna, tj. warstwa ścieralna oraz wykonane zostanie oznakowanie poziome. Do tego czasu ruch ul. Wyszyńskiego oraz ul. Skłodowskiej będzie się odbywał dwukierunkowo, bez większych utrudnień. Trzeba jednak pamiętać, że cały czas jest to plac budowy.
W poniedziałek, 1 grudnia, wykonawca rozpocznie roboty na ul. Sikorskiego. - Na odcinku od skrzyżowania z Pl. Basztowym oraz ul. Bohaterów Warszawy do ul. Ligonia zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Wykonawca przystąpi do wykonania kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej oraz części robót związanych z przebudową sygnalizacji świetlnej. Następnie rozpocznie prace przy wymianie warstw konstrukcji drogi wraz z ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników - informuje GDDKiA.
Na ul. Kraszewskiego w ciągu DK40 wykonawca kontynuuje przebudowę kanalizacji deszczowej. Po wykonaniu tych robót, rozpoczną się prace przy wymianie warstw konstrukcji drogi wraz z ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników.
Prace mostowe
Najbliższy okres to także intensywne prace w zakresie branży mostowej. Wykonawca ma rok (od podpisania umowy) na wybudowanie mostu nad rzeką Biała Głuchołaska, w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową. Trwają prace wykończeniowe w zakresie budowy przyczółków, które będą posadowione poza wałami rzeki.
- Wykonawca finalizuje także prace związane z budową podpór tymczasowych w nurcie rzeki. Przy moście o tak dużej rozpiętości i masie jest to niezbędne. To właśnie na tych tymczasowych podporach oraz przyczółkach wkrótce ustawione zostanie deskowanie i kolejno wykonawca rozpocznie prace zbrojarskie oraz betonowanie ustroju nośnego. Zakończenie tych prac nastąpi w połowie 2026 r., a później podpory tymczasowe zostaną zdemontowane. Po wykonaniu dojazdów do obiektu, próbnych obciążeniach i otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, nowy most planujemy udostępnić kierowcom w drugiej połowie przyszłego roku - zapowiada GDDKiA.
Solidna konstrukcja
Budowany obiekt będzie jednoprzęsłowy, bez podpór stałych w korycie rzeki. Spód konstrukcji obiektu finalnie znajdzie się o metr wyżej w stosunku do poziomu ustroju nośnego starego mostu Andrzeja. Przy konstrukcji belkowej oba końce przęsła będą opierać się na przyczółkach, które przenoszą ciężar mostu na podłoże. Obiekt o konstrukcji belkowej, żelbetowej sprężonej i wzmocnionej łukiem, będzie miał długość całkowitą 52 m i szerokość 19 m, z dwoma pasami ruchu i ciągami pieszo-rowerowymi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.